400 מצלמות תעשה לך

ויקיפדיה/ הר הבית

לאחרונה ממש, משטרת ישראל פרסמה את: "נוהל מחוז ירושלים- הגבלת גישה להר הבית". הפרסום הותר לעיון על פי חוק חופש המידע. אבל, תחולתו כבר מן- 04/05/2014.

בלי קשר, ממש במקרה, ערוץ 7 מספר לנו על התנצחות או עימות בתקשורת בין הדס שטייף, לאיתמר בן גביר. זה האחרון, על פי הפרסומים, מתכנן לעלות להר הבית מחר ממש (חמישי).

הר הבית, העיר העתיקה בכלל, אחד מן המקומות המאובטחים ביותר בעולם. מעל 400 מצלמות למשל. אי אפשר לתאר הרגישות והנפיצות סביב המקום הזה. המון בגצי"ם. למשל כאן, בג"צ דאז בקשר להפליה בבידוק הבטחוני של יהודים, לעומת ערבים בכניסה להר הבית (מגנומטרים וכדומה).

מקום רגיש בטירוף.

הנוהל ככלל, מסדיר שלילת חירות של אדם, על ידי מניעת כניסתו להר הבית. לא ניכנס לכל פרטי הנוהל. אבל, הסעיף המרכזי בו, נצטט (סעיף 3(א)) לנוהל:

"סבר מפקד מחוז ירושלים, כי קיים חשש ממשי, לפיו אדם עתיד לעשות בהר הבית מעשים שיגרמו לפגיעה חמורה בסדר הציבורי, בשלום הציבור או בביטחונו, רשאי הוא להורות על מניעת גישתו להר הבית או להגבילה בתנאים"

אז ברור הדבר. למשטרה יש סמכות למנוע מאדם בצו, לעלות להר הבית, הכל מחשש לפגיעה בבטחון הציבור, כתוצאה מעלייתו. ברור שיש זכות שימוע לאדם כזה. ברור לא פעם שאנשים שמונעים מהם עליה כזו, עותרים לבג"צ ומלינים מרה על הדבר.

טוב, במקרה של בן גביר, עסקינן בחבר כנסת עם חסינות וכדומה. סיפור לגמרי אחר. המשטרה צריכה לקחת זאת בחשבון כמובן.

נקווה שדברים יעברו בשלום.

5 תגובות על '400 מצלמות תעשה לך'

  1. בזמנו האשימו את שרון שעליה שלו להר הבית הביאה לאנטיפדה. זה היה שקר כמובן מכיוון שהאנטיפדה החלה מספר ימים קודם לכן.
    פגיעה בסדר הציבורי נתונה לפרשנות. אם המוסלמים מאימים במהומות, בשבירת החוק, אם בן גביר יעלה להר הבית
    אז כמובן שההופעה שלו תפגע בסדר הציבורי. אבל באותה מידה אני יכול לאיים שאם אתה לא תלך עם גזר באוזן אני אשתולל אז האם לא פשוט יותר שתלך עם גזר באוזן? מה כבר אני מבקש?
    אני מתיחס פה לספר שיצא בזמנו ותאר מצב בו חרדים משתלטים על מדינה באיטיות על ידי הצגת דרישות קטנות בשיטת הסלאמי.
    במקום שאנחנו נפעל בשיטת הסלאמי להשליט ריבונות הם מבצעים זאת עלינו.
    כנ"ל אגב בנוגע לפרס ישראל, גם אם הוסכם שלא יהיה שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בשטחים אפשר והכוונה של ישראל היא לאט לאט להציג מצב שונה בשטח.
    הרי זה גם מה שעושים הפלסטינים על ידי בניה ונטיעה באדמת ממשלה בשטחי C

    Liked by 1 person

  2. ד',

    טוב, הרבה יחלקו על מה שאתה כותב פה.

    לא מובן אבל, איך פגיעה בסדר הציבורי נתונה לפרשנות ? אם תהא פגיעה בסדר הציבורי ( או חשש. או קרוב לוודאי וכיוצא הערכות) אז איך זה ניתן לפרשנות לא מובן? הפגיעה צפויה. הפרשנות לא רלבנטית. פרשנות יכולה לגעת ב:

    אשם. השתלשלות העניינים. צידוק כללי או קונקרטי וכדומה. אבל:

    המשטרה לא עוסקת בצידוקים אידיאולוגים. המשטרה צריכה למנוע מהומות מראש.

    מי צודק ? זה ענין של המדיניות הממשלתית. אבל, המדיניות הממשלתית עד כה ברורה ביותר:

    עושים הכל, לשמור על סטטוס קוו. עושים הכל, למנוע הפרות סדר נקודתיות ונרחבות בקשר להר הבית וכדומה.

    אז גזר באוזניים, לא ממש מענין המשטרה. זה עשוי לענין הממשלה. לא המשטרה (לאור מדיניות הממשלות עד כה).

    אם תפעל בשיטת הסלאמי להשליט ריבונות, אז יטען הטוען, שאתה מזמין התפרעויות נרחבות. זה מה שקרה בשומר חומות אם אתה זוכר ובאינתיפאדה השניה עם אריק שרון. היה את הסיפור של שייך ג'ארח, וחסימת הכניסה למתפללים לאל אקצא מאיזשהיא כניסה או שער (עוד אוודא).

    הבעיה במדינת ישראל, שמלכתחילה, נזהרו עם תפוחי אדמה לוהטים, וגלגלו אותם במדרון הלאה. בבחינת "אחרי המבול". זוהי הבעיה. לכאן או לשם. לימין או לשמאל. כך גם עם חוקה. אם הייתה חוקה נכתבת למן ההתחלה, לא היו כל הבעיות האלו. אבל, משאירים כל פעם מורשת בלתי פתורה, לממשלה הבאה בתור. לא פותרים בעיות לעומק. אחר כך, או היום, כבר מאוחר מדי. כל פעם 4 שנים, חושבים כבר על הבחירות הבאות באופק. מטייחים בעיות עומק.

    לגבי פרס ישראל, זה היה ההסכם שהממשלות תחת נתניהו חתמו עליו.

    בשטח C, יש בעיה מורכבת מאוד. לא נותנים לפלסטינאים שם אישורי בניה. עכשיו, גנץ קצת שינה המצב וכו….

    רק הבהרה לכתוב בפוסט:

    העיר העתיקה כתבתי אחד המקומות המאובטחים ביותר בעולם. מבין האזורים הציבוריים כמובן. לא פרטיים או סגורים לציבור.

    כאן גנץ ואישורי בניה:

    https://www.ynet.co.il/news/article/h1411c8blf

    להתראות

    אהבתי

  3. ד',

    כאן באמת נזכרתי, סכסוך בקשר למדרגות שער שכם וכדומה:

    https://www.zman.co.il/261877/

    https://www.ynet.co.il/news/article/HJ7EM7L800

    וזה הוסיף שמן על המדורה. החמאס שירטט עצמו כמגן ירושלים, מגן אל אקצא, חיזק כוחו, והסית למהומות וכדומה, אם אתה זוכר.

    כאן למשל:

    https://www.terrorism-info.org.il/he/author/admin/page/25/

    אהבתי

  4. רק בקשר לנושא הסטטוס קוו בהר הבית, נושא שכל הממשלות עד היום שמרו עליו, כענין של מדיניות ממש, נצטט מן הבג"צ אליו הפניתי:

    ביום 20.7.2017 קיימה ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (להלן: הקבינט המדיני-ביטחוני) דיון ב"מדיניות הממשלה בהר הבית", שבסופו הוחלט כדלקמן:

    "א. ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו וחופש הגישה למקומות הקדושים.

    ב. ישראל מחויבת לשמור על הביטחון של כל המתפללים והמבקרים בהר הבית.

    ג. ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט) מסמיכה את משטרת ישראל לנקוט בכל האמצעים הנדרשים, לרבות אמצעי הבידוק שנקבעו ואמצעים נוספים, על מנת לשמור על הביטחון".

    עד כאן הציטוט:

    אז זה מביע שכך נהגו ממשלות ישראל בעיקרון עד היום בקשר להר הבית.

    אבל, זה בדיוק הענין. לא פותר כלום. רק מכיל המצב. רק מתחזק אותו. היום, כבר מאוחר מדי משהו.

    להתראות

    אהבתי

  5. רק נצטט מן המרכז למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית (לינק לעי"ל) בקשר לחמאס שמיצב עצמו כשומר על המקומות הקדושים, על מנת להסית ולחזק מעמדו, בקשר לשומר החומות:

    התבטאויות בכירי חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין

    בכירי חמאס, בעיקר אלה השוהים מחוץ לרצועה מסכמים את האירועים כניצחון לחמאס. הם ממשיכים להתנות את הפסקת האש בהסדרים בנושא ירושלים, מסגד אלאקצא ושיח’ ג’ראח.

    ח’אלד משעל, מנהיג חמאס “בחוץ”, אמר כי “ההתנגדות” בעזה ניצחה במערכה מול ישראל למען ירושלים ולמען מסגד אלאקצא. לדבריו, ישראל לא צפתה את ההתנגדות שנתקלה בה והיא עתה מחפשת אחר תמונת ניצחון באמצעות ניסיון לחיסול בכירים. משעל ציין שעזה אינה מגנה על עצמה אלא על ירושלים ועל שכונת שיח’ ג’ראח. לדבריו, “ההתנגדות” ברצועת עזה ריסקה את תדמיתה של ישראל (“האויב הציוני”) והוכיחה שהוא ניתן להבסה. עוד ציין, כי למרות ההתנחלויות, הכיבוש והתיאום הביטחוני, הגדה היא של גדודי אלקאסם ושל יחיא עיאש (“המהנדס” בכיר חמאס שחוסל בסיכול ממוקד). הוא ציין כי הם מעוניינים באנתיפאדה ובהתנגדות על כל צורותיה ויש צורך להצית את האנתיפאדה ביהודה ושומרון וכן בתוך ישראל. משעל גם ציין כי כל מי שביתו נפגע יקבל מענקים וכי חמאס תאסוף תרומות למען ירושלים ולמען הרצועה (אלאקצא, 18 במאי 2021).

    אסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי “ההתנגדות” מסוגלת להגן על העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים מפני התוקפנות הישראלית. לדבריו, ההתנגדות מכירה את הדרך להשיג את מטרות העם הפלסטיני ברצועת עזה בירושלים ובכל מקום (שהאב, 18 במאי 2021).

    אהבתי

כתיבת תגובה