ה-FBI פשט פשיטא

Wikipedia/ Search of Mar-a-Lago

שמעתם מניח על הפשיטה של ה-FBI על האחוזה של טראמפ בפלורידה. חיפשו מסמכים. הוא טוען ששברו לו אפילו הכספת. מלא טענות כרימון. זה באמת חסר תקדים כדבר הזה חייבים לציין. אבל, ומבלי להתבסס עדיין על שום הצהרה רשמית שאין כרגע, הסברה הברורה הינה זו, שהוא פשוט לקח איתו 15 ארגזים מן הארכיב הנשיאותי (או שהיו מיועדים אליו) ובתוכם מסמכים מסווגים וסודיים. אנו כמובן גם לא יודעים, האם המסמכים נוגעים לחקירה הכה רגישה, בקשר להתפרעויות ב- 6 בינואר עם חילופי השלטון וכדומה, גם שם הוא מואשם שליבה היצרים לאלימות שהתרחשה שם.

טוב, כדאי היה קודם, לצטט את ההצהרה שלו לתקשורת:

Nothing like this has happened to a President of the United States before. After working and cooperating with the relevant Government agencies, this unannounced raid on my home was not necessary or appropriate. It is prosecutorial misconduct, the weaponization of the Justice System, and an attack by Radical Left Democrats who desperately don’t want me to run for President in 2024

נתרגם ספונטנית:

לא קרה מעולם כדבר הזה לשום נשיא ארה"ב. כל זה קרה, אחרי שיתוף פעולה עם סוכונויות ממשל, כך שפשיטה כזו, הרי הייתה מיותרת לגמרי. זוהי רדיפה משפטית. זהו שימוש במערכת המשפט, כנשק פוליטי, מאורגנת על ידי השמאל הקיצוני, אשר מנסים למנוע ממני בכל מחיר, ריצה לנשיאות ב- 2024.

עד כאן התרגום:

רק 4 הערות:

זה אמנם צפוי שכך יוצג הדבר כרדיפה פוליטית. אבל, חשוב להדגיש, ביידן טוען שאין ולא היה לו שום קשר לפשיטה הזו. לא ידע אפילו עליה מראש.

ועוד, ראש ה-FBI הרי, מונה על ידו בזמנו ( Christopher Wray).

זה אושר על ידי צו שופט.

ואכן, זה נכון, שהיה משא ומתן מקדים בין עורכי דינו של טראמפ, לבין רשויות ממשליות. ובכל זאת, מצאו לנכון לפשוט על ביתו. נחכה להבין למה בדיוק.

טוב, כל זה מובן ועובדתי ודי ברור. נחכה להודעה רשמית רק, על העילות לפשיטה. מה נלקח בדיוק. איזה מסמכים. האם יש קשר לחקירה של ה-6 בינואר וכדומה. נתאזר בסבלנות.

אלא, שהרבה תוהים, לגבי ההשלכות. מחד, יש הטוענים שזה יחזק אותו פוליטית לקראת הבחירות. יוסיף קולות. ברור למה לכאורה. יש הטוענים, שזה ימריץ אותו עוד יותר להתמודד על הנשיאות ב- 2024. הוא בקריזה על הדיפ סטייט וכדומה.

אלא, שיש פה גם תהייה משפטית. איזה השלכות בדיוק. יש הטוענים שאפשר שזה ימנע ממנו ריצה לנשיאות. אחרים טוענים להד"ם.

החוק הרלבנטי הוא חוק הארכיב הנשיאותי ( The Presidential Records Act). אפשר גם לקרוא תמצית כאן.

תכל"ס אבל, ישנו חוק אחר, המטיל עונשים, על מי שעבר עבירות בנוגע למסמכים ציבוריים וכדומה ( 18 U.S. Code § 2071 – Concealment, removal, or mutilation generally ).

ותכל"ס נצטט חלק או סעיף רלבנטי ממנו:

Whoever, having the custody of any such record, proceeding, map, book, document, paper, or other thing, willfully and unlawfully conceals, removes, mutilates, obliterates, falsifies, or destroys the same, shall be fined under this title or imprisoned not more than three years, or both; and shall forfeit his office and be disqualified from holding any office under the United States. As used in this subsection, the term “office” does not include the office held by any person as a retired officer of the Armed Forces of the United States

יש פה לא מעט סיבוכים משפטיים. לא ניכנס אליהם. אבל, לשים לב, מעבר לקנסות ומאסר וכדומה למי שעבר עבירות בנוגע למסמכים ציבוריים, יש לנו גם פסילה משירות עתידי באיזושהיא משרה פדרלית. כמובן, זה לא פשוט להניח, שהמחוקק כיוון גם לנשיא בתורת משרה פדרלית. זה לא פשוט לגמרי, למרות שנשיאות בארה"ב, זוהי פורמלית, משרה פדרלית הרי. מאידך, בסיפא (בסוף הסעיף) החריג המחוקק מפורשות כל משרה שמוחזקת על ידי וטרן של צבא ארה"ב. אז ניתן לטעון, שאם החריג המחוקק, יכול היה להחריג הנשיא גם. אבל, לא עשה זאת. והתכוון בכך פאסיבית ניתן לטעון, שזה כולל את נשיא ארה"ב. לא סיכויים גדולים. אבל, אפשרות.

ימים יגידו. אם יהיה מאבק משפטי, נעקוב ונעדכן.

12 תגובות על 'ה-FBI פשט פשיטא'

  1. מה שבאמת תפס אותי בהצהרה שלו הוא" this unannounced raid
    כאילו באמת, למה ה-FBI לא הודיעו לו מראש? ככה אולי היה לו זמן לגרוס הכל. ללא ספק, יש לו דבר או שניים ללמוד מראש הממשלה (לשעבר ויש מצב גם בעתיד) שלנו.

    אהבתי

  2. Cateded Ur ,

    ברוך בואך לעפר הארץ.

    יש בזה משהו. אבל, כפי שציינתי בפוסט, היה משא ומתן. במשך זמן. על נושא המסמכים והארכיב וכדומה. ואז, הם עשו מעשה פתאום, ופשטו עליו בלי הודעה.

    אז מבחינתו, זה משחק מלוכלך. לא הוגן. אם אתה בתוך משא ומתן, לא עושים דבר כזה. עד אשר מבינים, שאי אפשר להגיע לעמק השווה (לראש אחד) בתוך המשא ומתן.

    כלומר, קודם מדברים,אחר כך יורים. פה תוך כדי דיבור לשיטתו, התחילו פתאום לירות.

    למה אבל ? נחכה ונדע. עד כה נמנעו מהודעות רישמיות.

    להתראות

    אהבתי

  3. לאל רום,
    ניסיתי לגלות האם *בכיר ישראלי* כלשהו הורשע ( או לפחות הועמד לדין) על עברה על חוק הארכיונים של מדינת ישראל. אבל לא הצלחתי למצוא דבר על הנושא.
    מניחה שכישורך בתחום זה גבוהים שבעתים משלי.

    זכורים לי, אם כי במעורפל, רינונים שאריאל שרון אחסן בחווה שלו *גם* מסמכים סודים. שלא להזכיר את שםע הרינונים על משה דיין ושמעון פרס. ועל בכירים ישראלים אחרים שנהגו לעשות כטוב בעיניהם.

    מכאן שאני מניחה, אם כי ללא הוכחות כלשהן, שבכירים רבים לא צייתו להנחיות חוק הארכיונים בישראל, והקימו לעצמם (וליורשיהם) ארכיונים פרטים.
    האם מישהו מהם נתבע אי פעם? הורשע? נענש?

    אהבתי

  4. קמיליה,

    בהחלט שאלה טובה ומעניינת.

    לגבי משה דיין, מדובר היה על פריטים ארכיאולוגים בדרך כלל.

    מסמכים סודיים, לא אומר דווקא שהם מאורכבים אגב. לא כל דבר מאורכב כמובן. אבל, צריך להיות מאורכב בעיקרון כמובן.

    אני אחפש אם אכן, ואשאיר לך לינקים.

    להתראות

    Liked by 1 person

  5. פה קמיליה, דווקא בקשר לפרשת זודורוב, איזה דיון פלילי בעליון:

    https://bit.ly/3JSozdN

    נמצא עוד אני מניח בהמשך. אגב, צריך אישור יועמ"ש לאישום פלילי כזה מענין.

    אז אחפש בהמשך עוד ונשאיר פה לינקים.

    להתראות

    אהבתי

  6. פה קמיליה אגב עתיקות, איזה סוחר עתיקות, שהמדינה באה איתו פקינג חשבון (ערעור פלילי בעליון).

    איזה גיחוך לחשוב שמשה דיין היה עומד לדין על כל זה באמת. מומלץ ביותר:

    https://www.antiquities.org.il/article_heb.aspx?sec_id=101&subj_id=658

    אהבתי

  7. פה רצ"ב מענין מאוד, המדינה דרשה טיוטות של מגילת העצמאות, בטענה שמקומם בארכיונים וכדומה. מי שהחזיק בהם טען אחרת כמובן.

    ערעור אזרחי בעליון:

    https://bit.ly/3pc8vKw

    אהבתי

  8. ופה רצ"ב לינק, בית מכירות, הוציא למכירה פומבית, סטיק ממטוס אף 16 שהשתתף במבצע אופרה ( תקיפת הכור הגרעיני בעירק). המדינה דרשה בעלות ואיסור מכירה של הפריט. פה לפסק הדין:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 62861-11-21.pdf

    אהבתי

  9. תגובה שלי, בבלוג שלי (כרגיל לקמיליה) נבלעה. גיחוך פסיכי. אז שוב:

    ופה רצ"ב לינק, בית מכירות, הוציא למכירה פומבית, סטיק ממטוס אף 16 שהשתתף במבצע אופרה ( תקיפת הכור הגרעיני בעירק). המדינה דרשה בעלות ואיסור מכירה של הפריט. פה לפסק הדין:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל 62861-11-21.pdf

    אהבתי

  10. קמיליה,

    אז לא ממש מצאתי כתב אישום, לא כל שכן הרשעה בקשר לארכיון המדינה או מסמכים וכאלו, למעט נושא הסחר בעתיקות לעי"ל, וזה למעשה, אותו עיקרון.

    כנראה שאין יותר. או, משהו זניח ביותר. פריט שניים.

    אם עוד אמצא בהמשך, אשאיר לך ולכל המעונין לינקים.

    להתראות

    אהבתי

  11. לאל רום,
    המון תודות.

    ההתייחסות היחידה למסמכים נמצאת בתביעה של המדינה לקבל את כל הטיוטות שסייעו לניסוח הסופי של מגילת העצמאות.

    נדמה לי שרק במדינה שבה חוק ארכיון המדינה מהווה המלצה (לא מחייבת) אנשים יעזו להגיש ערעור לעליון על עצם התביעה להחזיר את מה ששדדו מהמדינה (במקום להגיש ערעור על חומרת העונש שקיבלו על ביצוע השוד).

    בכל מקרה, המון תודות

    אהבתי

  12. על לא דבר קמיליה.

    אבל אין צורך להפריז עם הליכים פליליים. במדינה מתוקנת, לא כל דבר פותרים בפלילים. זה תלוי בחומרת הדברים. תלוי באמצעים מידתיים אחרים שאפשר ליישם.

    זה גם לא תמיד פשוט להבין, למי שייכים הדברים בעצם.

    להתראות

    אהבתי

כתיבת תגובה