לא רוצה.לא יכול.

פוסט מאוד חשוב ומענין ומקורי אגב, עלה באופיניו ג'וריס:

עיקרון ההשלמה משמיע דבר פשוט:

אם המדינה בה עולה חשד שבוצעו פשעים בינלאומיים, חוקרת בעצמה, ובאופן מהימן מבחינת התובע בהאג, התובע מניח להם לחקור ולהעמיד לדין בעצמם, ובלבד שהחקירה מהימנה ואפקטיבית כמובן.

הכותבים של הפוסט, טוענים, שקשה עד בלתי אפשרי יהיה ליישב את עיקרון ההשלמה הבינלאומי פלילי, עם התחקירים שבוצעו על ידי גופי תקשורת, שהוכיחו לכאורה, שבמשך שנים, גופי מודיעין, המוסד וכדומה, חתרו תחת עבודת בית הדין הפלילי בהאג, איימו, הטרידו שיבשו וכדומה (ראה לינקים בפוסט עצמו).

אבל, איך בדיוק חקירה מהימנה טוענים כותבי הפוסט, כאשר גופי מודיעין, בהנחיית נתניהו אפילו על פי גופי תקשורת שונים, חתרו תחת עבודת התובעים בהאג במשך שנים ? זה יעיד הרי שהמדינה הנדונה (ישראל במקרה זה) לא רוצה לחקור, לא יכולה לחקור במהימנות.

זה ככה בכללי, בגלובל, אבל, שווה לקרוא הפוסט כולו.

רק הערה אחת חשובה:

מעבר לעובדה שההסתברות לחקירה והעמדה לדין אפסיים (שהרי צריך חקירה בקשר לצווי המעצר או מושאי החקירה בהאג, ונתניהו לא יכול להיחקר ולעמוד לדין על כך, לא נתניהו, ולא גלנט, זה לא סביר) הרי שכותבי הפוסט:

מהללים, ובצדק, את מערכת המשפט פה, כמתוחכמת, יעילה, עצמאית וכדומה. אבל:

מה שקובע את הרוצה/ יכול, לחקור ולהעמיד לדין, זה מערכת משפט עצמאית כפי שמהללים כותבי הפוסט. את המעשים הנטענים, שחתרו תחת עבודת התובעים בהאג, ביצעו גופי מודיעין פה לכאורה. לא מערכת המשפט גופא. אז זה עדיין משאיר פתח להשלמה תיאורטית במובן זה. שהרי, זוהי משמעות מערכת משפט עצמאית. שהיא חוקרת גופים ואישים בכירים מן הרשות המבצעת. והם שמו למעשה, את הרשות המבצעת, והשופטת בסל אחד, משל היו ראש אחד.

ומזה הכותבים התעלמו.

כך או כך, אף אחד לא יחקור את גלנט, ולא את נתניהו, לא כל שכן יעמידם לדין, על שום מעשה שהוא מושא החקירה וצווי המעצר.

לא מתקבל על הדעת. לא סביר. לא יקרה.

כתיבת תגובה