כמה תובנות בערימות…

ויקיפדיה / חץ (מערכת נגד טילים)

בל נשכח תחילה: מה שהביא את השביעי באוקטובר, היה כיפת ברזל (בין היתר, כגורם עקיף ומוכמן רק יש לציין). למה יתהה התוהה? אם כך, נסתתמו מוצאותיו של החמאס. כיפת ברזל מיירטת הכל כמעט. ואז ? מתחילים לסער את המוח, מה לעשות. צריך דרכים יותר יצירתיות להכות חזק ואכזרי. 

אז 99 אחוז יירוט פה במתקפה האיראנית. מברוק על ההגנה האוירית הפלאית הזו ממש. אבל, אם זה יימשך, ולאורך זמן לא כל שכן, האיראנים יסערו המוח. ומי יודע עם מה יבואו כמובן. לזכור זאת. לשדד מערכות. מתי הם יעלו על איזה תדר פנוי, ויעוצו הר של עיצות רעות עלינו. 

ואכן, הם (האיראנים) גורסים שאם צה"ל יגיב, תבוא תגובה נרחבת יותר. אבל, איך אם הכל מיורט?הכל כמעט. אז הם יסערו המוח.

ועוד: האמריקנים מימנו את הכיפת ברזל והחץ ובכלל. השתתפו משמעותית במימון. למה ? זה למה! זה מנע קורבנות, בתנע אפסי. אחרת, הפיטבול הישראלי, היה נושך, וחזק מאוד, ועל הקרקע. וההסלמה אדירה. ואכן, צריך היה משהו במימדים אדירים של שביעי באוקטובר, על מנת שסוף סוף ייכנסו לביעור חמץ של ממש, קרקעי ונרחב. ייתכן שנתניהו לא יגיב חזרה כאן. למה? כי המערכת יירוט עבדה. ואם רוצים מימון אמריקני להמשיך עם כך, צריך לרצות אותם, ולשמור על איפוק. וייתכן שכך יקרה אכן. אולי. 

מה עוד ? האיראנים כיוונו לשדות תעופה גם (של חיל האויר). האם הם הבינו מה הם עושים ? ספק. למה ? 99 אחוז יירוטים צפויים. מראש בעצם. אולי רק לספק את דעת הקהל הבוערת והנעלבת אצלם. ספק. קוראים לזה דיסוננס. 

 נספור שכבות: חץ 3. חץ 2. חץ 1. קלע דוד. כיפת ברזל. מן הפריפריה, האמריקנים. הירדנים. וגם הבריטים. 8 שכבות. קולטים ? צריך לדמיין, איזה תיאום מדהים ומורכב. המון תרגילים משותפים היו, להפעלה של הגנה אוירית. נשא פרי אכן. גם הרנטגן האמריקני עשה זאת כמובן (רדאר חייתי, מתקדם ביותר, ניתן על ידי בוש הבן, מוצב אי שם בבקעת הירדן או בנגב). 

נמשיך בהזדמנויות נוספות…… 

4 תגובות על 'כמה תובנות בערימות…'

  1. זה מעניין שכל אחד מעיר את הנקודה הזו. כאילו אנחנו מודעים לכך שאנחנו לכודים
    במצב תודעתי ולא מצליחים להשתחרר ממנו.

    אהבתי

  2. איזה נקודה י.ד. ? יש פה ערימות של תובנות (על קצה המזלג ממש). לא הבנו…..

    אהבתי

  3. הראשונית – מה שהביא לפוגרום בשמחת תורה היה כיפת הברזל.

    אהבתי

  4. טוב, לא ממש גורף ( שכל אחד כותב על כך). אבל, זה דבר די ברור הרי. זה טבע הדברים. יש מלחמת מוחות. שידרוג. שידרוג נגד. וחוזר חלילה בין יריבים ואוייבים. לא בדיוק גם מילכוד תודעתי. אלא שוב : טבע הדברים.

    אהבתי

כתיבת תגובה