ג'נוסייד או סייד אפקט 7

אז יש לנו החלטת ביניים חשובה לפנינו, החלטת ביניים חשובה של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (שוב, לא להתבלבל עם הפלילי בהאג, הרבה מתבלבלים שוב ושוב). ההחלטה נוגעת לעזה, וטענה לג'נוסייד ונגזרות וכו… הכל יוסבר בתכוף:

קצת רקע דברים כללי:

כפי שהסברנו בעבר, יש לנו את האמנה למניעת ג'נוסייד. על פי האמנה ובכלל, מדינה יכולה לתבוע מדינה אחרת גם צד לאמנה, על אי קיום הוראות האמנה או ביצוע ג'נוסייד וכדומה ( כך בקייס של אוקראינה נ' רוסיה, דרום אפריקה נ' ישראל).

בקייס לפנינו, ניקרגואה תובעת את גרמניה, בקשר לטענת ג'נוסייד בעזה, בו לטענתם גרמניה תומכת למעשה ( בביצוע הג'נוסייד) על ידי אספקת נשק לישראל. ניקרגואה, מבקשת בהחלטת ביניים בשלב זה, להורות לגרמניה, להימנע מאספקת נשק לישראל. ועוד בקשות כמו: פיצויים שגרמניה תשלם, תמשיך לממן את אונר"א (גרמניה הפסיקה הסיוע לאונר"א הכל בגין השתתפות נטענת של עובדי אונר"א בטבח של ה-7 באוקטובר) ועוד, לא נוכל להיכנס פה להכל.

אספקת נשק לישראל, זוהי סוגיה כבדה, שהולכת ונעשית מעיקה מאוד. נזכיר רק, החלטה של בית משפט בהולנד בהקשר זה, והעלנו פוסט על כך בעבר הקרוב. מענין לציין, מענין ומדהימה, הצהרתו של טראמפ לאחרונה או היום למעשה, שהוא עשוי למנף את ישראל, על ידי אי אספקת נשק וסיוע צבאי.

בית המשפט הבינלאומי בהאג כאמור, מצא, שלעת הזו, הוא לא מוצא לנכון מבחינה משפטית, להורות על הפסקת אספקת נשק מגרמניה לישראל, למרות טענות הג'נוסייד, ולמרות שהמצב מדאיג מאוד מבחינתו, ולמרות שהוא דן בקייס הרי בתקופה הזו ( דרום אפריקה נ' ישראל). גרמניה ביקשה גם לדחות על הסף למעשה הבקשה והתביעה של ניקרגואה, אבל, בית הדין בהאג, מצא שיש לו סמכות עקרונית, וניקרגואה, שמורה לה הזכות להמשיך עם הקייס ולהגיש עוד בקשות בעתיד, באם תמצא לנכון.

נציין, דיעה אחת חולקת. ו- 15 שופטים בעד ( בעד אי עצירת אספקת הנשק כאמור).

מבחינת לינקים, אז כאן לתמצית. כאן להודעה לעיתונות. כאן להחלטה עצמה.

כתיבת תגובה